« חזרה לבלוג מאמרים

הבנת תהליך הקידום באינטרנט

SEO - Search Engine Optimization
מנועי החיפוש השונים באינטרנט אשר בראשם תוכלו למצוא למצוא את מנוע חיפוש Google
מעניקים תוצאות לשאילתות שונות שמבצעים הגולשים על פי רלוונטיות.
על מחקרים שונים בתחום נמצא כי רוב הגולשים אינם מגיעים כלל לדף השני בתוצאות.
להיות בתוצאות הראשונות ב Google משמע לקדם את העסק שלכם באינטרנט.

דף תוצאות החיפוש ב Google מעניק שני סוגי קישורים:

  • PPC או קישורים ממומנים שהן למעשה פרסומות בתשלום ל Google
  • תוצאות אורגניות לשאילתת חיפוש

Off-Site Factor
שיטה זו פותחה על ידי ממציאי גוגל, סרגיי ברין ולארי פייג'. השיטה מבוססת על כך שפופולריות של אתר מסוים נקבעת על ידי תפוצתו ברשת האינטרנט, המכונה "PageRank". לפי שיטה זו, בכל פעם שמנוע החיפוש איתר קישור לאתר מסוים, דירוג האתר עלה. עם זאת, מתחשב האלגוריתם בכמות הקישורים באתר. ככל שמספר הקישורים גבוה יותר כך אמינותם יורדת, והמשקל שלהם פוחת. יתרונה של שיטה זו הוא שלמנהל האתר אין השפעה ישירה על דירוג האתר.

לא קל להגדיר את האלגוריתם המשמש את Google מכיוון שהוא נשמר חסוי ועל פי רישומים במשרד הפטנטים ניתם להגיע למספר השערות
עליהם מבוסס האלגוריתם של Google:
  • ותק האתר
  • כמות הדפים בהם מבקרים הגולשים
  • תדירות עדכון האתר
  • איכות הקוד ותוכן האתר
  • תדירות הכניסה באמצעות מנועי החיפוש
  • תדירות שינוי הקישורים בעמוד
  • משך הביקור באתר

השלב הראשון וההכרחי בהקמת אתר הוא אופטימיזציה של האתר למנועי חיפוש, SEO, דהיינו, התאמת מבנה האתר לדרישות מנועי החיפוש ולמגבלותיהם. לצורך כך מציעים מנועי החיפוש הגדולים "ארגז כלים" ובו הנחיות והסברים המתעדכנים באופן שוטף. בנוסף יש להתאים את האתר לתוכנות גלישה שונות לעמידה בתקנים, ולדאוג שתוכנו יהא רלוונטי במידה האופטימלית למילות החיפוש, עבורן רוצה בעל האתר להופיע בעמוד התוצאות

למאמר הבא »