« חזרה לבלוג מאמרים

עיצוב אתר מושך ויזואלית ויעיל

חשבת פעם על העובדה שהאתר שלך יכול להיות מטריד מבחינה ויזואלית?
כאשר מדובר על עיצוב אתר, תשומת הלב למה המבקרים לא אוהבים היא חובה, אלא אם כן אתה לא רוצה שמבקרים אלו ישובו לבקר באתר שלך שנית.

לפני מספר שבועות קיבלתי דואר אלקטרוני מעמית המבקש ממני לבדוק עיצוב של אתר שפיתח.
הוא מעצב אתרי אינטרנט והלקוח שלו רצה כותרת העושה שימוש בטכנולוגיית פלאש ושתהיה יפה ומושכת.
השימוש בפלאש בכותרת היה אמנם נהדר, לא היתה אפשרות לפספס את הכותרת הזו. נעשה שימוש בכמה אלמנטים גרפיים נחמדים מאוד והאפקטים הקוליים בהם נעשה שימוש עזרו מאוד לאווירה שיש בעת הגלישה באתר.
אך למרות זאת כאשר עוברים בין הדפים באתר הכותרת הופכת להיות מטרידה, שכן היא נטענת בכל פעם מחדש כאשר עוברים לדף אחר.
המעבר בין הדפים גם מפעיל את האפקטים הקוליים בהם נעשה שימוש בכותרת וכן את האפקטים הגרפיים, מה שהופך את השיטוט באתר לכמעט בלתי נסבל.

קשה להתרכז בתוכן האתר, לקרוא את המאמרים והטקסטים המופיעים בו ובכלל להתרשם מהשירותים שמספק הלקוח, שכן רוב תשומת הלב מופנית לכותרת הדף.

זהו לא האתר הראשון שנוצר בצורה כזו ונכנס לקטגוריה של אתרים מטרידים ומעצבנים.
מנהלי אתרים רבים, לרוב מנהלי ומעצבי אתרים מתחילים, מתאהבים ברעיונות שלהם ומנסים ליצור אפקטים גרפיים מורכבים ומושכים את העין כמה שיותר, מבלי להתרכרז בעיקר, שהוא המוצרים והשירותים שהאתר ובעל העסק או האדם הפרטי שמאחוריו, מספקים.

כאשר אתם מתכננים להקים אתר משלכם זכרו תמיד שאתר אינטרנט לא נועד להיות צעקני ולשים דגש על יכולות המתכנת, אלא על הצורך שלשמו הוקם האתר.

« למאמר הקודם